lördag 6 december 2008

Blandband - en rekonstruktion

Jag har en tre år äldre syster. När vi växte upp fick hon en Philips rullbandspelare i julklapp. På den bandade hon den tidens låtar från radion. Jag fick ynnesten att spela in ett eget band med mina favoriter. Mitt eget första blandband. Källan var Tio i Topp och Kvällstoppen. Tio i Topp var ett program där låtarna röstades fram. Kvällstoppen utgick från försäljningssiffror. Jag minns några låtar som var med på det där bandet. Stewball med The Hollies, och Silence is Golden med The Tremeloes är jag helt säker på.

Bandet försvann. Syrran lånade utan min vetskap ut det och sina egna band till en kompis som skulle ha fest. Sina egna band fick hon tillbaka men mitt hade gått upp i rök. Stor sorg och en tids mycket frostiga syskonrelationer blev följden av detta svek.

Med hjälp av Spotify har jag försökt rekonstruera det där bandet. Jag minns givetvis inte alla låtar som var med, men de här är tänkbara.

http://open.spotify.com/user/bogey/playlist/19fUTTdtLHv8XoC9g3WPur

Inga kommentarer: