måndag 22 oktober 2007

Lite av varje

Halvar skriver på sin blogg att han lagat Ziti á la Sopranos efter det recept som DN hade i måndagstidningen. Det italienska köket är ju ett av de främsta för både gourmeter och gourmander. Vill man laga mat som det lagas hos Tony och hans familjer kan den här boken rekommenderas. Den kom för några år sedan men finns fortfarande att tillgå t e x här.
En liten varningstext dock. Det var den här typen av käk som formade Bobby Bacalieris kropp.



När vi flyttade till en lägenhet med kabel-TV i slutet av 80-talet tittade jag med nyhetens behag mycket på MTV. Det var där jag upptäckte Tears for Fears, det engelska bandet som hade sin storhetstid på 80-talet, och som splittrades i början av nittiotalet. Då var det fortfarande vinyler som gällde, men nu har jag uppgraderat mig med en samlings-CD med det bästa 1982 - 92.




Jag vet vad jag får av min fru i födelsedagspresent. Det blir något som passar väldigt bra nu när Sopranos har avslutats, och det bara återstår några avsnitt av Örnen. 32 avsnitt, drygt 30 timmar dansk Mordkommission eller Rejseholdet som det heter i original kan jag se fram emot. Jag kommer att bli enormt överraskad när jag öppnar paketet.

Inga kommentarer: