fredag 5 december 2008

Hunger Hotell

Hunger Hotell - Eldkvarns senaste släpp. Den har jag lyssnat mycket på den senaste veckan. Det är den tredje i raden av CD som producerats av Jari Hapalainen. Atlantis - Svart Blogg och nu Hunger Hotell.

En del recensenter har liknat den här skivan med E-street-band, och även jag tycker att det finns sådana drag. Lite Roy Bittan-klink på Bröllopssångerna 1 & 2. Den täta ljudmassan på t ex titellåten Hunger Hotell.

Jag har svårt att se några låtar som blir Eldkvarnsklassiker på den här skivan. Den är jämn och bra, men inget som riktigt sticker ut, som Kärlekens tunga. Det är habil rock. Plura har den här gången fått order från Jari om 3 - 4 minuterslåtar. Därför finns inga långa ballader typ Blues för Bodil Malmsten eller Fulla för kärlekens skull. Min favorit så här långt är Kommit Hem. En lugn låt som påminner om Äntligen min från Atlantis. Vi har även Karlas bidrag, Lilla Sofie. En inte alls oäven låt. Den brodern kanske borde få lite mer utrymme än en låt per CD.

Även i samband med detta skivsläpp bloggar Plura. Följ hotelldirektören här.

Inga kommentarer: