onsdag 29 oktober 2008

Efter bröllopet

Dalarnas Tidningar har börjat sälja DVD-film. Man knappar in sin beställning via SMS, och får sedan filmen levererad tillsammans med tidningen efter några dagar. Betalning sker på samma sätt som tidningsprenumerationen, i mitt fall via autogiro. Smidigt.

Nu är det filmer med Rolf Lassgård som säljs. Den här var först ut. Min tjocke far och Wallanderdeckarna har jag sedan förut, så där hoppar jag. Möbelhandlarens dotter är dock ett givet köp när den kommer.

Efter bröllopet är en mycket sevärd film. Bra skådespelare och gediget danskt regijobb av Susanne Bier. Jacob spelad av Mads Mikkelsen arbetar som hjälparbetare på ett barnhem i Indien. Barnhemmet har ekonomiska problem och när han får ett erbjudande från en affärsman (Rolf Lassgård) i hemlandet om ekonomisk hjälp nappar han på det. Erbjudandet är dock förknippat med vissa villkor som förbryllar. Jag säger inte mer för då avslöjar jag för mycket av handlingen. Bör ses som sagt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En fantastisk film, jag och maria såg den igår. Var alldeles lipfärdig efteråt. Över huvud taget är nästan all dansk film sevärd, speciellt dom signerade Anders Thomas Jensen (som skrivit manus till den här)
Har du inte sett Adams æbler eller de grönne slagter rekommenderas dom starkt!

Bogey sa...

Jag har inte sett vare sig äpplet eller slaktaren. Skall hålla utkik efter dessa. Tack för tips.