söndag 23 september 2007

Lite av varje

  • Kalles kaviar har kommit med en ny variant. Kalles randiga med banansmak. Att blanda kaviar med färskost är ju skruvat i sig. Att smaksätta med banan borde rendera inlåsning på Säters fasta. Vem köper en sådan smaksensation? Jag givetvis. Smakade inte så dumt faktiskt. Barnen vägrar dock att provsmaka så tuben är min.

  • Chris Moltisanti har börjat supa. I dagens avsnitt söp han sig full och sköt kompisen som skriver manus. AJ deppar för att tjejen övergivit honom. I övrigt hände intet i dagens Sopranosavsnitt. Det är trist när gamla favoriter börjar gå på tomgång.

  • Peter LeMarc släpper sin nya CD på onsdag den 26:e. Om du inte varit intresserad tidigare kanske du blir det av att läsa det här. Fransson från Trollhättan verkar vara på hugget. Han har t o m börjat blogga.

  • Parlamentet är tillbaka. Samma koncept som tidigare. Programmet hänger dock på vilka som deltar. Är Pia Johansson med brukar det alltid bli några garv. Johan & Henrik i det röda laget tog dock i kväll hem segern rättvist.

  • Jag har gått över till Mozilla Firefox. Tack Biggles, tack systersonen, tack sonen. Det krävs mer än ett gott råd för att jag som alltid har rätt skall bli övertygad om att göra en förändring.
    Det går att ladda hem en massa gratis pluginprogram till Firefox. T ex stavningskontroll på ett antal olika språk. Jag har laddat hem engelska och svenska. Just nu så är det väldigt mycket rödmarkerat. Kan undra om det var slovenska jag laddade hem?

  • I dag var vi i Gävle. Det är faktiskt en trevlig stad. Trevliga människor som bor där. Kallas invånarna gävlar? Det finns visst även ett hockeylag som spelar i elitserien i den staden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sitter du här och ljuger om Gävle?