söndag 30 december 2007

2007 - ett utsnitt


Solen gråter regn, molnet torkar en tår
Och efter tomma vintern kommer ännu en vår
För dom svaga som inte föll ifrån

The dust of civilizations
And loves sweet remains
Slip off of your fingers
And come driftin’ down like rain

Det var en någorlunda dag
Varken usel eller bra
Bara en någorlunda någorlunda dag

Den här skogen gör nånting med mig
Jag blir alldeles för ärlig
Säger kyss mig inte
Det kommer bara leda till något ont ändå

Bara en enda ros på ett evigt klänge,
så är livet, trist varar länge,
men underbart är kort,
alldeles för kort

Det är sommar i en sekund
Och jag minns varenda stund
Vi gick till havet för kärlekens skull
När vi blev fulla för kärlekens skull

And the girls in their summer clothes
In the cool of the evening night
The girls in their summer clothes
Pass me by

Jag minns augusti i det höga gräset
Och hur du höll mig ömt
Jag minns augusti i det höga gräset
Eller har jag bara drömt

Yesterday the people were at ease
Baby slept in peace
You closed your eyes and saw her
You knew who you were

Är du fortfarande arg
Är du fortfarande trött
Önskar du fortfarande
Att vi aldrig hade mötts

Kom ut på vägen och möt mig där
Jag är torktumlad med ännu kär
Kom och blås bort min längtans damm
Ma chérie, ma femme

Halv sju på morgonen jag fryser på dass
Nyss var det sommar och barnen åt glass
Regn i oktober havet är grått
Fiskebåtar tar upp hummern dom fått

Jag står här på ett torg
Ett cirkuståg passerar
En clown, en vind passerar
Men jag är full av sorg

Minus fyra, kallare luft på väg in
Tillfälligt snöfall tillfälligt växlande vind

Jag spelar för livet
Jag sjunger för full hals
Jag leker med solen och kysser gud
Jag spelar för livet
Med huv’et i himlen
Och fötterna dansar på moder jord

Tough Guys Don't Dance

Inga kommentarer: