fredag 7 november 2008

November - de blå djävlarnas månad

Här klev de i och här kom de upp. De som för drygt 4 månader sedan deltog i Säter Triathlon. Bilden visar platsen för växling mellan simning och cykling. I dag hade nog inte vare sig våtdräkt eller konsistensfett hållit kylan och fukten utanför benmärgen.

November månad är en rätt onödig månad. Jag fyller visserligen år den första men sedan? Grå, mörk och fuktig. En lång höst har tagit oss hit. I december kommer advent med ljus och julförberedelser. Vid vintersolståndet vänder det och man kan ånyo börja räkna ner mot en ny vår och sommar.
*****************************
Min strupe har börjat anpassa sig till Winter Ale. Den Münchener Hell, jag drack till maten och som för en månad sedan smakade alldeles utmärkt känns nu rätt tam. Det kan bero på att jag till stekningen av Wernerschnitzlarna provsmakade den röda sälen. November är ale-månad. En förberedelse för årets julöl som börjar säljas 19 november. Jag tror att jag innan dess skall prova en barley wine.
****************************

"Livet är för kort för att dricka dåligt öl" sagt av Björn Falkenström bryggare vid Oppigårds Bryggeri, vid Söderbärke mikroölfestival.

****************************
Detta är inlägg nummer 200. En del firar sådana här tillfällen. Jag vet inte om det är läge för det. Den här bloggen startade som ett experiment och fortsätter att vara ett experiment. Först var det rent tekniskt. Att få till en layout och att testa olika gadgets. Sedan blev det mer skrivande. Jag skriver om det jag har lust att skriva om, Resor, mat musik, litteratur och film. Jag har inga litterära ambitioner. Det finns gott om bloggare som är duktiga på att skriva. En del återfinns i min bloggroll. Jag ämnar fortsätta plita här så länge det känns kul. Några inlägg i veckan i snitt. I bland lite mer, i bland lite mindre beroende på inspiration. Om någon tittar in och läser är det kul. Om någon lägger en kommentar är det ännu mer kul.

Inga kommentarer: