tisdag 25 november 2008

Ny Springsteensingel

I går gick det att gratis ladda hem en mp3-fil med den nya singeln Working on a dream. En försmak på den kommande CD:n med samma namn. Den går just nu i mina nya Creative-hörlurar på repeat. Det låter bra. Påminner om låtarna på Magic. Producent även denna gång är Brendan O'Brien. På hemsidan finns en länk till ITunes för den som inte hann med att ladda hem.

CD:n skall lanseras 27 januari och på den kommer 12 spår samt ett bonusspår att finnas. Det verkar bli ett givet köp.

Annars är det väl snart ute med att köpa CD. Spotify är den nya trenden, och även jag har nappat och signat upp mig för en månad. Där finns mycket matnyttigt, och inte bara musik. Hela Lindemanboxen finns att lyssna på. Något riktigt alternativ lär det dock inte bli förrän det blir möjligt att streama till mobilen. Själv fortsätter jag nog på den gamla mediavägen ett tag till. CD och rippning till mp3.


Uppdatering 2008-12-05: Nu finns ytterligare ett spår från den kommande CD:n upplagd på
Springsteens MySpacesida: My Lucky Day

1 kommentar:

Anonym sa...

Mja, jag tycker nog att den var ganska tam för att vara bruce. Som en urvattnad magic-låt. Förhoppningsvis växer den efter fler lyssningar.
Tack för spotify-inbjudan!