lördag 3 oktober 2009

Det är kallt, kallt, kallt ...

Oktober kom med vinterkyla. Det är bistert när jag tittar ut genom mitt fönster. Blåmes och talgoxe letar mat i berberisbusken. Det finns kanske några bär kvar. Det är dags att vinterstäda i trädgården. Dahlior måste upp, krukor tömmas, ömtåliga växter måste täckas över, och lite löv krattas.

I morgon åker vi till stugan. T vill fira sin födelsedag där. Då stänger vi igen även där. Vattenpumpen är redan upptagen, men dammen skall täckas och utemöbler bäras in m m.

Det är en melankolisk tid. Nu står en kall och mörk tid framför oss. Åtminstone fram till snön kommer. Då blir det lite ljusare.

'''''''''''''''''''''''''''''''''''
I går blev det tvenne prov på oktober månads nyheter i ölsortimentet. En gyllengul besk tjeck vid namn Breznak. Kanske lite för besk för mina förväntningar. Å andra sidan hade jag nog väntat mig lite mer beska och fyllighet av Twisted Thistle. Går man ut med epitetet IPA så förväntar jag mig mera av den varan.

''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Jag har läst i Peter LeMarcs bok 100 sånger och även lyssnat på den lilla Bonus - CD, som följde med. Det är en stor låtskatt han odlat fram genom åren, Fransson från Trollhättan. Jag plockade fram Sjutton sånger och lyssnade i genom den. Där gör han ju cover på sig själv. Avskalat och naket kommer det starka låtmaterialet till sin rätt.
Det har även kommit en remixad dubbel-CD med det bästa av det bästa och runt jul har det aviserats en remixad box på de tidigare skivorna. Hösten 2010 förbereds en större turné. Han kramar verkligen ut mesta möjliga av hypen. Dubbel-CD:n införskaffas nog, och kommer han i närheten på turnén och jag lyckas få biljetter så blir det konsert, men jag avstår från boxen. Någon måtta får det vara med mitt bidrag till den LeMarcska pensionsfonden.

Inga kommentarer: