tisdag 3 april 2007

Veganhuliganer


Jag har blivit utsatt för huliganism. Spåren är tydliga. Det rör sig om fyrbenta veganer även kallade rådjur.

Det blir inga tulpaner i vår, knoppar m m ligger nu och jäser i magen på någon förvuxen Bambi. Hade jag en bössa skulle jag göra en Runar. Rådjurssadel sägs vara en läckerhet.

Trots förebyggande åtgärder i form av vilteffekt, en sorts gödningsprodukt som skall verka avskräckande på rådjur har de smugit sig fram i mörkret och betat ner till jorden. Det måste röra sig en allvarlig nästäppa för att inte känna den doften.

2 kommentarer:

Lagers tabberas sa...

Ska Du nha rådjurssadel? - Skjut då inte en Bambi för Bambi är inte ett rådjur utan ett dovhjortskid.

Bogey sa...

OK. Det visste jag ju innerst inne efter alla gånger barnen tvingat mig att se Disnyefilmen. Jag blev väl lite exalterad över tulpanförlusten.
Det blir nog ändå inget skjutande. Har ingen bössa och rådjuren är mer morgonpigga än vad jag är.